понеділок, 19 вересня 2016 р.

Дитяча психологія: наглядний приклад, до чого призводять образливі слова



Із розповіді однієї вчительки початкових класів:

«Учора на заняття я прийшла з двома красивими яблуками. Діти цього не бачили, але одне з яблук я перед уроком кілька разів кидала на підлогу, хоча зовні обидва виглядали однаково.
Я взяла яблуко (те, що падало на підлогу) в руки і стала говорити, яке ж воно потворне. Потім попросила дітей приєднатися до мене (вони, напевно, вже встигли подумати, що я божевільна) і теж якось обізвати це яблуко. Як тільки ми його не називали: криве, брудне, смердюче та інше. Мені навіть стало його трохи шкода.
А потім я взяла в руки друге яблуко, і ми стали всіляко його нахвалювати: прекрасне, солодке, запашне, гладеньке. Я ще раз показала дітям обидва яблука - їх було не відрізнити. Але тут я взяла в руки ніж і розрізала обидва на половинки: одна з них було рівне і красиве всередині, а друге – те, якому наговорили поганих слів, - все в плямах і синцях.
Думаю, у дітей в той момент ніби спалахнули лампочки в головах. Так і в житті: коли ми говоримо образливі слова людині, то приносимо в її душу біль і страждання - як плями на яблуці. Стаючи жертвами знущань, люди (особливо діти) часто не показують, що діється у них в душі, і якби не яблука, ми би так і не побачили цього. Зовні людина може виглядати щасливою і радісною, але всередині в ній таїться біль і невпевненість у собі.»

Часто говорять, що діти жорстокі. Але у нас є можливість це виправити! Покажіть своїй дитині, якої шкоди завдають злі і образливі слова. Навчіть своїх дітей захищати один одного, бути добрішими. Слово - не кулак і не може вдарити, але ним можна поранити набагато глибше – в саме серце. Так що будьте обережними зі словами!

Немає коментарів:

Дописати коментар